2023-04-04 06:44Pressmeddelande

Nominera till Stålbyggnadspriset 2023 senast 17 april!

Stålbyggnadsinstitutet delar ut Stålbyggnadspriset 2023 den 19 oktober på Stålbyggnadsdagen, till ett byggnadsverk där man på ett innovativt, miljömässigt hållbart och arkitektoniskt sätt utnyttjats stålets konstruktion.

Syftet är att uppmuntra till ett effektivt användande av stål i byggandet och ge upphov till nya idéer och inspirerande lösningar. Stålbyggnadspriset uppmärksammar arkitekter. ingenjörer och företag som utnyttjar stålets egenskaper för att bygga en hållbar framtid.
Alla slags byggnadsverk kan dekta i tävlingen; broar, kontorshus, bostadshus, hotellbyggnader, arenor m.m. Såväl stora som små projekt kan nomineras.

Nomineringen av projekt ska vara inskickade senast den 17 april.

Här kan du läsa mer samt nominera ett projekt till Stålbyggnadspriset 2023.
Du kan även kontakta Lars Hamrebjörk på lars@sbi.se eller 070-630 22 17

Stålbyggnadsinstitutet (SBI) är verkställande organ för Stiftelsen Svensk Stålbyggnadsforskning, vars 150 intressenter är företag med intressen inom stålbyggnadsbranschen. Med visionen som ledstjärna – Stål bygger en hållbar framtid – stärker SBI intressenternas konkurrenskraft och långsiktiga lönsamhet. Ett kompetenscentrum som utvecklar nyttan för företagen genom fortbildning och certifiering, standarder och handböcker samt forskningsprojekt om materialets styrka och användbarhet. Stål ska tillhöra det främsta valet när marknaden väljer byggmaterial för tidlösa konstruktioner som håller från generation till generation. Webbplats: www.sbi.se Stål bygger en hållbar framtid: www.byggahallbart.se Tidningen Stålbyggnad: www.stalbyggnad.se Stålbyggnadsdagen: www.stalbyggnadsdagen.se

Relaterad media